روغن ها و روانکارها

ساده ترین تعریف روانکاری شامل روشي براي جلوگيري از اصطكاک و سايش سطوح متحرك كه روی يكديگر حرکت می کنند می باشد. این فرایند توسط ماده ای انجام می گیرد که روانکار نام دارد. بنابراین روانکارها موادی هستند که در بین دو سطح در تماس با هم قرار گرفته و موجب کاهش اصطکاک و در نتیجه ایجاد حرکت یکنواخت تر آن سطوح نسبت به هم می شوند و از آسیب دیدن سطوح جلوگیری می کنند. علاوه بر این روانکارها موجب کاهش بار، جداسازی اجزای اضافی (مانند پلیسه ها) و خنک کاری سطوح نیز می شوند.

اهمیت بالای روانکاری در صنایع غیر قابل انکار است. اگر روانکاری تجهیزات به صورت صحیح و بدون وقفه انجام شود باعث افزایش طول عمر مفید قطعات و کاهش هزینه های تعمیرات می شود. برای انجام فرایند صحیح روانکاری باید به عواملی از جمله نوع و مقدار ماده روانکار و همچنین زمان و مکان روانکاری توجه نمود. در اکثر موارد هزینه تعویض یا تعمیر قطعات مستهلک که ناشی از استفاده سیستم روانکاری نامناسب است، بسیار بیشتر از هزینه ای است که برای به کارگیری یک سیستم روانکاری بهتر پرداخت می کنیم.

شرکت نوین تجارت دایا با دارا بودن کادر فنی متخصص، مفتخر به ارائه بهترین خدمات در زمینه مشاوره و فروش انواع روانکارها و تجهیزات سیستم های روانکاری می باشد.

فهرست