اتوماسیون و ابزار دقیق

امروزه وقتی صحبت از انجام پروژه صنعتی می ‌شود، تقریبا محال است که از اتوماسیون و ابزاردقیق صحبت به میان نیاید. صنایع مختلف از ابزار دقیق استفاده می‌کنند تا فرآیند هایشان را با سرعت بهتر و خطای کمتر انجام دهند.

تجهیزات ابزاردقیق شامل ادوات و ابزارهایی می باشند که برای اندازه گیری دقیق کمیت هایی مانند دما، فشار، سطح، جریان و غیره با توجه به استانداردهای حاکم، مورد استفاده قرار می گیرند. سپس مقادیر اندازه گیری شده برای کنترل سیستم به کار برده می شوند. پس به طور رسمی‌تر و علمی‌تر می‌توان گفت که این ابزارها، تجهیزاتی هستند که برای نظارت، کنترل و اندازه‌گیری پارامترهای مورد نظر استفاده می شوند.

انتخاب تجهیزات مناسب، اصلی ترین وظیفه یک مهندس ابزاردقیق است. انتخاب صحیح تجهیزات مذکور هم از نظر هزینه و هم از نظر کیفیت، نقش بسیار تعیین کننده ای در ادامه حیات پروژه در بلند مدت دارد. لازمه این کار علاوه بر تخصص، شناخت بهترین تولیدکنندگان و تامین کنندگان تجهیزات ابزاردقیق می باشد.

شرکت نوین تجارت دایا با همکاری جمعی از معتبرترین تامین کنندگان داخلی و خارجی، آماده خدمت رسانی در حوزه تامین تجهیزات اتوماسیون و ابزاردقیق در کلیه صنایع کشور می باشد.

فهرست